2014. február 11., kedd

Cikk - A kritikáról..

Hali! :) Most egy hosszú-hosszú-nagyon hosszú "vélemény kifejtős" bejegyzést hoztam, amiben a KRITIKÁRÓL lenne szó. Ha nem szeretsz olvasni, vagy most nem érdekel, ne olvasd el, de azért jó lenne ha megtennéd! :)

Szóval, van az a kritika amit igazából az emberek összekevernek az építő jellegűvel. Na de akkor sima, egyszerű kritika.
Ezt az emberek nem nagyon viselik el, köztük én nem nagyon vagyok, mert úgy vagyok vele, hogy nekem nem számít más véleménye, csakis az hogy én mit gondolok, nem nekik élek, magamnak!:)
Tehát, igen.Néhány ember nagyon felháborodik egyes kritikákon.De, ha nem olyan kritika amiből tanulhatsz, vagy csak simán nem "jó" kritika, akkor van is okuk felháborodni. Pl.: az olyan kijelentésen, mint a "Csúnya vagy!", meg az egyebek. Azt tanácsolom azoknak akik ezt magukra veszik (a kritikát), azok gondoljanak arra, hogy ő mit szól bele? Igazából ez csak egy vélemény. Az Ő véleménye. Neked csak a sajátod, esetleg a szüleid véleménye számítson. :)
De, van a másik fajta kritika. Az, amikor pl. csinálsz egy szerkesztett képet, és kikéred mások véleményét. Na, hogyha arra mond valaki valami nem túl szépet (mint, pl.: csúnya), akkor is van jogod megsértődni, hiszen ez még, önmagában nem jó kritika. A Jó az az, amikor odaírja azt is, hogy mit változtass, egyebek.
Na az engem nagyon fel tud idegesíteni, amikor valaki az ilyen "tippes kritikán" felhúzza magát, amikor ő csak az igazat mondja, illetve a véleményét, de azt is úgy, hogy tanulj belőle! Ha pl. valaki mond egy másik embernek egy tippet, hogy pl. egy másik blogoldal nem jó, és hogy jöjjön át ide, a google bloggerére, azt már sértésnek veszi, hogy azt mondod, hogy az nem jó, pedig csak segíteni szeretnél és mondasz is mondjuk okot, hogy ott nagyobb lenne a nézettség, de nem. Azt sem mondja, hogy értékeli a törődésemet, inkább megsértődik. Szerencsére ez a vita amit most leírtam, az egy barátnőmmel játszódott, de elmúlott már (SZERENCSÉRE).Na nem. Most miközben írtam, ezt beszéltem vele, úgy látom nem egyszerű eset. :(
Remélem értitek mire gondolok.
Hogyha pl. azt mondja valaki rád, hogy csúnya vagy, és ennyi, akkor az sima bántó kritika, ami miatt megsértődhetsz, hiszen téged fikázott, és még csak semmi jót nem mondott.
De ha pl. te egy képnek a kinézetéről kérsz véleményt így : 10/? (ami azt jelenti hogy tízből mennyit ér), akkor ha azt mondja hogy 2 és odateszi mellé, azt hogy miért nem jó, akkor ne sértődj meg, 1.- azért mert tippet, vagy hibát is írt, ami alapján ez a kritika "jónak" számít. 2.- meg nem kell törődni vele, ha nem akarsz. Ő véleménye, mivel kérted a véleményt, megmondhatja, és vagy elfogadod, vagy lesz@rod (bocsi a szóért!) 
Remélem aki elolvasta, az hasznosnak ítélte, és tanult belőle! Sziasztok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése