2015. március 13., péntek

Középiskola?

Sziasztok! 
Annyira még nem vagyok benne ebben a felvételizős, középiskolás dolgokban, mert még csak 7.-es vagyok, viszont pár dolgot amit már tudok evvel kapcsolatban, azt megosztanám, leginkább a velem egyidőseknek. Én már elég sokat gondolkoztam az iskolán, mert már úgy gondoltam, hogy itt az ideje elkezdeni kiválasztani pár sulit, szétnézni, hogy melyiknek milyen híre van és így tovább. Van pár fontos dolog, ami segíthet a mostani hetedikeseknek, mert a nyolcadikosok ugye már beadták a jelentkezést, és már felvételit is írtak, szóval nekik már nem tudok segíteni.

Szóval ugye a leglényegesebb, hogy el kell dönteni, hogy szakközépbe, vagy gimnáziumba mész. Ezt igazából a jegyek alapján is eldöntheted, meg azon, hogy a suli amire gondoltál az mennyire erős. Annak akinek kicsit rosszabb jegyei vannak, és főiskolára sem szeretne menni, annak javasoltabb egy szakközép, hisz ott kap egy szakmát is az érettségi mellett. Aki viszonyt erősebben tanul, és van egy viszonylag erős, vagy erős gimnázium, és a középsuli után tovább is akar tanulni, annak ajánlatos gimnáziumba menni. A gimnázium tagozatát, vagy a szakközépiskola szakot, azt leginkább a te döntésed alapján kell választani, és azt amit ugye te szeretnél csinálni, nem azt amit mások szeretnének, hogy csinálj.

Aztán kicsit a felvételiről. Ugye eléggé növeli a rutint, ha járunk az "álom suli" (ahova szeretnénk menni) előkészítőjére, mert egyrészt a leendő osztálytársakkal is megismerkedünk, másrészt a sulit és az ott tanító tanárokat is kicsit megismerhetjük. Aztán általában az általánosban már 7.-8.-ban elkezdenek készülni a felvételire. Ez nálunk is így megy, mert már matekból heti egyszer csinálunk felvételi feladatokat. Szóval az miatt nem kell nagyon izgulni, hogy meg tudod-e csinálni, mert jórészt, ha jársz előkészítőre, az iskoládban is gyakoroltok, és még erősebb képességű gyerek is vagy, akkor nem kell aggódni. Persze akkor mindenki nagyon izgul, én is gondolom halálra fogom magam izgulni. És ugye van a szóbeli. Amitől én borzasztóan félek, mert mind a három suliban, amit kinéztem van, mert német tagozatos gimnázium mind és ott alapból van nyelvből szóbeli. Szóval attól nagyon félek, de a tanáraim azt mondták, hogy nagyon alap dolgokat kérdeznek, szóval attól sem kell nagyon parázni. 

A felvételi kitöltésről nyolcadikosoktól hallottam, hogy hogy érdemes, ennek alapján írom én is le.
A legjobb ha megjelöltök 2 (de szerintem a max az 3) "álomsulit" amelyikbe legjobban szeretnétek, hogy felvegyenek. Majd megjelölsz egy vészhelyzet sulit, ami nem sokkal gyengébb mint az "álomsulik", és esetleg a biztonság kedvéért egy pót-pót sulit. Szóval olyan 4-5 sulit szerintem maximum elég megjelölni. Ami viszont hátrány, ha mindegyikben kell szóbelizni. Mert nem valami szerencsés elmenni 5 helyre és 5x majd' meghalni az izgalomtól. Úgyhogy ajánlatos minél kevesebbet jelölni, de azért legyen benne egy gyengébb iskola is, ha esetleg az erősebbekbe nem vennének fel.

Nagyjából ennyi lenne, remélem a mostani hetedikeseknek egy kis segítséget tudtam nyújtani, mert én ezek alapján fogok választani, és remélem segített nektek is! :) 
Sziasztok! xx Szilvi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése